هفدهمین کنگره ملی مهندسی شیمی ایران در شهریورماه سال 1400 به صورت مشترک توسط انجمن مهندسی شیمی ایران و دانشگاه فردوسی مشهد در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد. این کنگره با هدف گرد هم آوردن محققان دانشگاهی و متخصصان صنعت و ایجاد بستری مناسب برای تبادل یافته­‌های جدید و پیشرفت­‌های فنی و شناسایی  نیازهای روز صنعت از طریق ارائه مقالات و برگزاری سخنرانی‌های کلیدی ترتیب داده شده است.

با توجه به این‌که مهندسی شیمی کلید توسعه پایدار است و توسعه پایدار اولویت اصلی کشور، توجه اصلی این کنگره بر روی توسعه پایدار در صنایع ایران از جمله صنایع بالادستی نفت، پالایش و فرآوری نفت و گاز، پتروشیمیایی و شیمیایی، دارویی، فناوری زیستی و غذایی است. بنابراین علاوه بر حوزه‌هایی که هم اکنون در زمینه مهندسی شیمی مطرح هستند، در برنامه‌­های کنگره سعی بر این است که راهکارهای عملی و نوین در جهت بهینه‌سازی مصرف آب، بهینه‌سازی مصرف انرژی، بازیافت پساب‌های شهری و صنعتی، کاهش اثرات زیست‌محیطی صنایع، کاهش کربن منتشر شده به جو در صنایع ایران و سایر موضوعاتی که در حوزه توسعه پایدار قرار می‌گیرند نیز مورد توجه قرار گیرند.

از کلیه اساتید، پژوهشگران، کارشناسان صنعت و دانشجویان دعوت می­‌شود که دستاوردهای نوین پژوهشی و مطالعاتی خود که منطبق بر یکی از محورهای کنگره است را از طریق سامانه آنلاین ارسال مقاله، به دبیرخانه این کنگره ارسال نمایند.